August 23, 2009

97:Master

Harini terasa nak bercerita. Mungkin sebab baru lepas tengok gambar aku dan kawan-kawan masa kat Maahad Muar dulu, gambar lama, tapi kawan aku baru postkan dkt facebook. Rasa rindu pulak kat zaman sekolah2 dulu terutamanya kat Maahad la. Sebab kehidupan sebagai seorang pelajar Maahad (dari Form1 - Form3) memang penuh ngan pahit, manis, hitam, putih, kelabu dan macam2 la. Aku pernah jadi seorang 'top student', 'budak skema', 'pengawas yg hampeh' dan juga termasuk dalam kumpulan yang dipanggil 'geng otai'. Haha, nak tergelak pun ada bila teringat betapa taksubnya aku melanggar peraturan2 sekolah masa jadik geng otai tuh.

Boleh dikatakan semua peraturan yang ada aku dah pernah langgar, contohnya; ponteng prep petang, outing tanpa kebenaran, ponteng prep malam, ponteng roll-call, pecah masuk dewan makan waktu malam sebab nak masak nasik goreng,ponteng perhimpunan pagi, ponteng kelas juga tidak terkecuali, dan banyak lagi kot. Dah hampir lupa dah. (Cis, kena ingat balik ni,sayang kalau lupa!) Kalau kesalahan2 kecik macam xlipat tudung,lipat lengan baju,xpakai stokin, dan sebagainya tu xpayah cakapla; x otaila beb kalau xbuat semua tu. Haha. Mesti ramai x sangka yang aku ni macam ni. Hakikatnya, itulah aku pada zaman sekitar tahun 2000-2003. Masa tu jela. Sekarang I dah insaf k. Dah lama x buat kerja2 mcm tu. Rindu betol kat geng2 otai tersebut ~ Mas (my nickname ms zaman itu), Eica, Azah, Wanie, Baie, Eman, Shasha, Biha, Apid, Hana, Fadh dan sape lagi ek? Aku rase ade 13org geng2 kami. Hehe.

Teringat saat kena denda ketuk ketampi depan aspura, kena prep malam dekat dataran asrama dengan berbaju batik gara2 ponteng prep petang. Malu kot masa tu~ siap kena buat karangan "Kepentingan Prep Petang" (Hahahha,lawak gile kalau ingat balik). Pasal karangan ni memang aku xboleh lupa. Sebabnya, karangan aku fail sehinggakan aku terpaksa 'repeat'. Kenapa aku fail? Antara isi2 yang aku tulis, Kepentingan prep petang ialah; 1) Boleh merehatkan minda untuk tido,2) sebagai wadah berkongsi maklumat2, gosip dan tempat mengumpat yang paling efektif dan juga 3) tempat untuk mencuci mata. Daring sungguh aku pada masa itu, cewah. Haha,padan muka kena rewrite esei tersebut. Kih3. Kitorang kantoi prep petang ni pun sebab kitorang dengan selambanya mundar-mandir di aspuri untuk basuh baju, padahal masa tu semua orang kat sekolah sebab ada prep petang! Macam mana la aku boleh seselamba itu?

Dan yang aku paling xboleh blah, semua kesalahan2 itu aku lakukan di saat aku bergelar seorang PENGAWAS. Hehe. Tak malu betol kan~ Nasib baik sekarang ni jadik manusia gak la,kalau tak,haih~ Ape2 pun, aku bersyukur pernah merasa semua tu, sekurang2 nya ada jugak kenangan yang boleh buat aku tersenyum :)


Gambar ni diambil masa tahun 2002 (kalau x silap la). Carikla aku yang mane.Hehe.

12 comments:

ChaiDaN said...

aku tau y mane ko!!!hakhakhak...

Anonymous said...

otai bajet je ni..hehe

sang_tikukata said...

Opie,
Haha..thanks sbb ingat lg aku yg mane..Opie dak baik dulu kt Maahad ;P

Anonymous,
Ntahla,mungkin ade sket2 bajet kot dulu,haha

Anonymous said...

ada satu lagi xtulis ni..haaaa

sang_tikukata said...

erk,shhhhhhh...haha

Anonymous said...

salam.nadiah!

wani ni. ingat tak? sekelas dulu masa form 3 mujahid. hehe. kelakar pula baca entry ni.

sekarang kat utp lagi ke? nanti kalau ada masa, boleh kita jumpa kat kat muar.

ada ym tak?


-wani-

sang_tikukata said...

salam wani!

mstila ingat,wani othman kn.hehe.yup,skrg still kat utp.wani balik mesia ke?klu ade rezeki,leh je jumpa :)

ni ym kite masz_87 ,nk add link blog awk dlm blog kte ye :)

Anonymous said...

kite tau mas yg mane 1!!! :)
(shhhhhhhhhh...)
hehehehe..dulu len skg len!
wah..mas amek master ke?bagus2!!kite doakan yg terbaik tuk mas :)
selamat berpose :)

sang_tikukata said...

haha.. sue cam gak eh mas yg mane,xdela berubah sgt kn maknenye.hehe. Insya Allah kte sambung maaster,kebetulan ade offer dari lecturer.hehe.

slmt bpose gak n moga sumenye bjalan lancar kt sane :)

Anonymous said...

teruskan usaha mas! :)
ganbatte kudasai!

Anonymous said...

salam.

dah add. oh mas amik master? masyaallah..bagusnya..berusaha2..doakan kite kat sini ye..

selamat bermujahadah..(jgn nakal2 lagi..dah boleh jadi mak org ni..kuikui)

lubna said...

hahahah agak taksub jugak la korg2 ni masa tu hahaha. aku senang je, x masuk campur. yg penting korg x buli aku.

time kat kisas ko dah baik kan? ke aku dah amik alih tempat ko? ahahah

You Play it Cool
You're not in your face, smokin' hot... and it's all by design
You have a carefully crafted cool persona, leaving everyone wanting to know just a little more.