April 21, 2007

12 : Tafakur

Tafakur
by Diwani


Ya Allah... Ya Allah...
Ya Allah... Ya Allah...
Ya Allah... Ya Allah...
Ya Allah... Ya Allah...

Di keheningan malam
Tafakur di kesyahduan
Merindui janji-Mu Tuhan
Bantuan di perjuangan

Kutitiskan air mata
Taubat segala dosa
Moga terangkat penghijab kalbu
Antara kau dan aku

( ramai )
Di keheningan malam
Tafakur di kesyahduan
Merindui janji-Mu Tuhan
Bantuan di perjuangan

( ramai )
Kutitiskan air mata
Taubat segala dosa
Moga terangkat penghijab kalbu
Antara kau dan aku

Ya Allah ya Tuhanku
Kusujud pada kudrat-Mu
Kuserahkan jiwa ragaku
Pada takdir iradat-Mu

Pimpinlah daku dalam redha-Mu
Kasihi daku dalam rahmat-Mu
Hanya pada-Mu aku mengadu
Ya Allah ya Tuhanku

( ramai )
Di keheningan malam
Tafakur di kesyahduan
Merindui janji-Mu Tuhan
Bantuan di perjuangan

( ramai )
Kutitiskan air mata
Taubat segala dosa
Moga terangkat penghijab kalbu
Antara kau dan aku

Ya Allah ya Tuhanku
Ku sujud pada kudrat-Mu
Ku serahkan jiwa ragaku
Pada takdir iradhat-Mu

( ramai )
Pimpinlah daku dalam redha-Mu
Kasihi daku dalam rahmat-Mu
Hanya pada-Mu aku mengadu
Ya Allah ya Tuhanku

Ya Allah ya Tuhanku
Ku sujud pada kudrat-Mu
Ku serahkan jiwa ragaku
Pada takdir iradhat-Mu

( ramai )
Pimpinlah daku dalam redha-Mu
Kasihi daku dalam rahmat-Mu
Hanya padamu aku mengadu
Ya Allah ya Tuhanku

Ya Allah... Ya Allah...
Ya Allah... Ya Allah...
Ya Allah... Ya Allah...
Ya Allah... Ya Allah...

_____________________________________________________________
Syahdu rasa bila dengar lagu ni. Terlalu banyak dosa namun sangat sedikit aku bertaubat. Dah lama tak menitiskan air mata keinsafan.......Lagu ni yang membawa kemenangan pada kumpulan In-Saff malam tadi di Malam Inspirasi Seni 2007 bersempena dengan Kempen Heart For Islam,UTP. Seronok bila kumpulan In-Saff menang, dari dulu suka dengan kumpulan ni maybe sebab pemilihan lagu dan penyampaian diorang yang menginsafkan. Aku lebih suka tengok persembahan yang menusuk jiwa (cewah..hehe) dan memberi kesan mendalam berbanding yang menghiburkan dan gempak semata2. Btw,semua persembahan malam tu best2 dan mantap. Agak terkejut sebab juara bertahan, Zaufan,x menang sebab they had done a great perfomance~ erm..xde rezeki.Takpe,yang penting niat nak berdakwah tu tercapai =) Marilah menyokong hiburan Islam ~ (^_^)

No comments:

You Play it Cool
You're not in your face, smokin' hot... and it's all by design
You have a carefully crafted cool persona, leaving everyone wanting to know just a little more.