April 21, 2007

13 : Teman

Sejak akhir-akhir ini, aku selalu berhadapan dengan konflik dengan insan bernama teman/kawan ni. Ada je yang tak kena. Ada je rasa tak puas hati tu. Ada je rasa kecik hati tu. Atau aku dah terlebih sensitif akhir2 ni? Dan yang lebih peritnya, semua tu aku tanggung seorang diri. Tak berani nak beritahu kat kawan yang terlibat. Tak berani - sampai bila entah aku kena terus camni.

Lastly, I keep everything to myself. Selalunya akan jadi camtu. Tak puas hati ke,kecik hati ke,aku je yang tau. Macam tak berbaloi kan? Tak boleh nak cerita kat orang lain gak, sebab tak sedap hati nak cerita keburukan kawan sendiri. Dan selalunya, perkara tu akan terbiar macam tu sahaja,seperti terbang ditiup angin then lama2 aku akan lupa. Alhamdulillah~ tapi.......masalahnya lately, things didn't happen the way it used to be. Aku selalu pulak teringat2 perasaan2 yang tak menyenangkan tu. lepas tu, mula la nak rasa sedih2, mengada-ngada betol. Tak boleh biasekan ni,nanti manja sangat!! hehe.. (teringat my abah yang selalu manjakan aku :p)

Aaa, rasanya ni entry paling mengarut. Tapi ni first time kot aku luahkan perasaan aku kat sini selalunya aku akan pilih untuk simpan sahaja. The story is not detail though coz I dun want to remember that again. Cukuplah sampai sini je, yang penting aku dah dapat bezakan yang mana intan yang mana kaca. Siapakah kawan aku di ketika gembira dan di ketika kami bergelak sakan sahaja serta..siapakah kawan yang setia di sisi di ketika aku dalam kesusahan, waktu aku betul2 perlukan pertolongan dan sokongan diorang. Aku dah tau....dan aku berazam untuk jadi kawan yang baik untuk kawan2 ku (^_^) Sebelum aku fikir pasal apa yang kawan2 aku dah buat untuk aku, baik aku fikir...apakah yang aku dah buat untuk kawan2 aku?

P/s - Rindu kat Didie yang sedang berada kat Sitiawan sekarang. (Kem Bina Insan anjuran PSSCM) Semoga Didie tabah di sana. Didie, nad rasa sedih tak dapat nak teman Didie. Nad doakan dari sini k. Moga Tuhan balas kebaikan yang Didie buat dengan kebaikan yang berlipat ganda.

Didie, nad promot nie..hehe

3 comments:

Anonymous said...

did i hurt u babe?

so soorryy~ huhu

sang_tikukata said...

ehehe..no worries babe.insya Allah xde pape dah.jiwa kacau mase tuh~ besela..

Anonymous said...

nadd~~~ ngee ... terharuu nad rindu dd~ hehehe ;P paperpong..tabahkn ati ..sorikk arituhh luper nad nyerr blog nyer web~ huhu ;P pasnehh rajen2 tulehh ekk ..nnt dd komenn.. but as anonymous laaarr~

You Play it Cool
You're not in your face, smokin' hot... and it's all by design
You have a carefully crafted cool persona, leaving everyone wanting to know just a little more.