November 05, 2008

60: Forgive but not forget

I'll choose to forgive. Forgetting is not in the list since I knew that I can never do that.

....

Aku selalu macam ni. Kalau kecik hati atau terase, aku akan buat tak tau kat orang tu. Dan orang tu pun akan wat bodo gak, cam tau2 je aku kecik hati kat dia. Tapi lama-lama, aku jugak yang akan start balik as if nothing had happened. Selalunya, I will forget that aku pernah terasa kat dia.

Tapi kejadian tadi buat aku sedih sangat. Dia buat aku rasa yang kami tak pernah rapat. Tak pernah jadi kawan baik. Dari dulu kata2 dia selalu menyakitkan hati tapi aku akan diamkan diri kalau aku sakit hati, sebab aku sedih bila gaduh2 ni. Aku paling benci bila kena bermasam muka dengan orang lebih2 lagi kawan baik aku sendiri, yang aku sayang. Aku diamkan diri dgn harapan lama-lama aku akan lupa. And it always works that way.

Tapi nampaknya dia masih tak paham. Dan aku jadi sangat sedih. Tak jadi nak marah atau benci. Argh, geram. Hari ni je, dah 2 kali menangis kat dalam ofis ni. Cuba la kuat sket, nad oi..

1 comment:

MizTz_Lychee said...

huhu...
sorry nad salah silap saya...
huhu
da2
jangan nanges...
t *** nampak

You Play it Cool
You're not in your face, smokin' hot... and it's all by design
You have a carefully crafted cool persona, leaving everyone wanting to know just a little more.